söndag 23 juni 2013

Spa-resa och Sibelius hemkomst

Nu gick det igen nästan en månad sen jag skrev senast, men det har varit fullt upp. Jag har hunnit vara på min 11-dagars Spa-resa till Pärnu, Estland + att vi har hämtat hem lilla Doremis Sibelius Luis :))

Den 1/6  kl 09.00 hoppade jag & syrran Mona på Tapanis buss i Haparanda för vidare färd mot Estland. I ett år har jag väntat på denna resa. Förra året åkte vi kring den 20/5 & den resan var på 9 dagar. Vi beslutade direkt att åka igen i år & att ta den resan som var 2 dagar längre.

Vid 18-tiden var vi framme i Lahtis där vi stannade en natt på hotell. Dagen därpå var det vidare avfärd till Helsingfors & färjan över till Tallin. Från Tallin tar det ca 2 h till Pärnu. Vi var framme vid 15-tiden & vi hade läkarbesök när vi kom fram. Med läkaren gör man upp om de olika behandlingar som ingår, 3 per dag = 21 behandlingar för de 7 heldagar som vi är där.

Den första kvällen åt vi middag på hotellet. Frukost, lunch & middag ingår i priset men i år valde vi att äta våran middag ute på nån av de mysiga uteserveringarna istället...man måste ju lyxa till det lite :)

Vi bodde i en svit på 70-80 kvm, så boendet kan vi inte klaga på! :)) Inte vädret heller...27-28 grader hela veckan förutom på söndagen då det "bara" var 24 :)

Dagarna rullade på med alla de olika sorters behandlingar, i huvudsak olika massager, som startade kl 08.00 varje morgon. Vi vilade inget under dagarna så vid 21-22 så var det sovdags.

På hemresan stannade vi en natt i Jyväskylä.

Sibelius

I torsdags var det då äntligen dags att hämta hem lilla Sibbe :)))) Han var ju lev.klar redan i söndags men pga arbete så passade det inte att åka till Umeå förrän då.

Som jag har längtat efter honom... Jag hade lite svårt att komma på ett namn till honom men så en dag kom Sibelius upp i huvudet & jag tyckte det var ett bra namn. Nu visade det sig att det redan funnits en Sibelius under slutet på 90-talet, men det gjorde ingenting enligt uppfödarna :)

Puh...vad det är jobbigt att ha valp igen men samtidigt så underbart :) Abrupta uppvaknaden & ut genom altandörren så att han ska bli rumsren! Skrutten & Junior nonchalerar honom totalt även om han gör allt för att bli vän dom. Katterna är nog mer intressanta fast Mulle har hållt sig hemifrån sen han träffade Sibbe i torsdags. Han tycker nog det är jobbigt med en liten i huset igen :) Han har ju funnits här när både Skrutten & Junior kommit :)

Här är alla "barnen" utom Mulle samlade :)


De närmaste två veckorna ska jag ha lite semester, inte helt & hållet, men litegrann :) Sen tar jag ledigt 2 hela veckor i slutet på juli.

Nu ut med Sibbe! Ha det gött!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar