söndag 28 april 2013

Tillökning i familjen


Vette tusan om jag ska fortsätta blogga...det testar mitt tålamod till max. Igår skrev jag ett långt inlägg där jag även la in 2 bilder men när jag publicerade den så såg det så tokigt ut så jag var tvungen att radera, och då verkade inlägget försvinna totalt från cybervärlden så det är bara att göra ett nytt försök :)

Som rubriken säger så blev det bekräftat med tillökning i familjen i mitten på juni :) Jag ska äntligen få en till Bernervalp! Det blir den 5:e valpen jag hämtar från "min" kennel, Doremis i Umeå.

Skrutten och Junior ska få en liten lillebror! :) Anledningen till att jag skaffar en tredje hund är att jag i 5 månader endast hade en hund när Aya, min första Berner, dog. Toya som blev kvar blev så deprimerad och sjuk av det så hon dog endast 6 månader senare :( Som tur var så var Skrutten redan beställd! Det är lite kusligt med deras döds- och födelsedatum; Aya dog 14 november 2006, Skrutten föddes 14 februari 2007 och Toya dog 14 maj 2007. Ser ni?! På dagen 3 månader emellan...

Skrutten är precis som Aya och Junior är som Toya, både till utseende och beteende, så jag tror att det är de som återfötts :)

Nu ska vi iaf bli småvalpsföräldrar igen så det gäller att planera semestrarna bra så att vi kan vara hemma med den lilla. Mommo och moffa får väl hjälpa till annars :)



Så här ser en nyfödd Berner ut:


Och så här ser Skrutten och Junior ut:


Hundarna har ju faktiskt även fina stamnamn:

Aya = Doremis Papaya
Toya = Doremis Toya Luvadotter
Skrutten = Doremis Al-One
Junior = Doremis Ewing Junior Rex

Ha en skön söndag allihopa!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar